Domov pro osoby se zdravotním postižením Uherský Brod
Adresa zařízení
Cílová skupina
Cílovou skupinou Domova pro osoby se zdravotním postižením Uherský Brod jsou osoby s mentálním nebo kombinovaným postižením (tím se rozumí kombinace mentálního postižení s přidruženým tělesným postižením, lehkým nebo středním smyslovým postižením), které potřebují vysokou míru podpory, a jejichž situace vyžaduje pravidelnou podporu a pomoc druhé osoby.
Osoby s mentálním postižením – jedná se osoby s mentálním postižením s vysokou mírou podpory.
Osoby s kombinovaným postižením – jedná se o osoby s mentálním postižením částečně imobilní, pohybující se pomocí kompenzačních pomůcek, s přidruženým lehkým nebo středním smyslovým postižením.
Věková kategorie klientů je 18 – 64 let.
Kapacita
18 klientů v budově, která není bezbariérová. Službu tedy nelze poskytnout plně imobilním klientům.
Transformace pobytových sociálních služeb
Služba prochází transformací sociálních služeb, kdy na základě Transformačního plánu dojde k rekonstrukci budovy na DOZP komunitního typu pro 18 klientů, kteří budou žít ve třech samostatných domácnostech po 6 klientech.
DOZP poskytuje služby, které obsahují tyto základní činnosti:
- poskytnutí ubytování,
- poskytnutí stravy,
- pomoc, při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- sociálně terapeutické činnosti,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Zásady
Dodržování práv klientů – zařízení usiluje o vytvoření podmínek, ve kterých mohou klienti naplňovat svá práva.
Nezávislost – klientům je poskytována přiměřená míra podpory a péče, která napomáhá k jejich nezávislosti na službě a pracovnících.
Integrace – způsob poskytování služby podporuje běžný způsob života klientů a zachování přirozených vazeb na komunitu.
Respektování volby klientů – vytváření podmínek, v nichž se klienti mohou cítit důstojně, rozhodovat a rozumět důsledkům svých rozhodnutí.
Respektování potřeb – prostřednictvím individuálního plánování zjišťovat potřeby klientů a naplňovat to, co klienti skutečně potřebují.
Partnerství – rovnoprávná spolupráce na všech úrovních: management x pracovník, pracovník x klient, management x zřizovatel apod.
Fotogalerie
Kontakty
Vedoucí
Ing. Martin Bříštěla
martin.bristela@sslolsava.cz
+420 572 612 925
+420 733 698 896
Sociální pracovník
Michaela Křenková, DiS.
michaela.krenkova@sslolsava.cz
+420 572 612 920
+420 737 272 206
Vedoucí sestra
Štěpánka Surá
stepanka.sura@sslolsava.cz
+420 572 612 930
+420 733 782 669
Kontakt na služební mobil pracovníků mimo běžnou pracovní dobu
(večer, přes noc a o víkendech)
+420 734 667 108
Skladní
Alena Šimková
alena.simkova@sslolsava.cz
+420 572 612 931
Dokumenty ke stažení
Soubory jsou ve formátu PDF